Tågdramat

Tågturen som jag så romantiskt skrev om i förra inlägget slutade som en mardröm.
välgjödd på maten jag fick stanna tåget 10 minuter innan St Louis. Jag tittade ut igenom fönstret och såg att vi körde uppe på en tunn bro. Äckligt om tåget skulle vältra nu tänkte jag.

En enormt tjock indisk man med attityd som tydligen är konduktör  berättar att vi måste evakuera vagnen för att tåget har spårat ur med ett eller två hjul. Vi packar sakta ihop sakerna och går försiktigt in i vagnen bakom oss. Sen dröjer det säkert 4 timmar innan vi blir evakuerade till ett förbipasserande tåg. Det verkar som att såfort något går fel eller om man ska fjäska med någon i usa, är det "snacks bags" som gäller. Små påsar med innehåll av chips, godis, något brödliknande.
Om Fredrik Paulen är Gud så är dessa påsar antikrist kan man säga. Mesta smakar inte så bra, men vissa saker är riktigt goda.
Vid tågstationen hade redan deras tevekanal varit och filmat osv. Jag tänker aldrig mer gnälla på sj.

I St louis är stadsbilden fantastiskt vackert. Vissa delar känns väldigt europeiska och andra väldigt "Vegas".

Dagen spenderade jag med en min kompis, hans hund och hans vänner i den största parken i staden. Vi åkte pulka och värmde oss vid de gigantiska eldar staden tänder uppe på kullarna.
Jag pratade mycket med en trevlig man om svensk film, vapenlagar och skatter. Denna resa är bra för min Engelska.

Middagen igår blev på ett av stadens sushi/Hamburgar ställen. Otroligt bra sushioch otroligt bra burgare.
Vi splittade båda portionerna. Jag äter ganska mycket men jag tror ändå att portionerna är det dubbla här jämfört med hemma.

klockan är ungefär 5 på morgonen och jag änner mig som min mamma som somnar tidigt vaknar omänkligt tidig, en fascinerande upplevelse.

Idag ska jag kolla på the "Arch" stadens monument och förhoppningsvis se Avatar i 3d.





Kram/Jake the fat american snake

Kommentarer
Postat av: Sam

Nu e jag avundsjuk, jag vill också resa till USA någon vacker dag...det bästa sättet att uppleva staden/landet är att bo hos någon inhemsk.



Ha så kul därborta o sköt om dig! :-)

2010-01-09 @ 20:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback