Chicago igen

När jag igårkväll kom till Chicago förstår jag varför staden kallas för the windy city. Helt sjukt kallt och blåsigt. värre än hemma i Sverige. Som tur är hade jag köpt en fin grön mössa på en diner. Jag håller på att bli Ullared-köp-galen här i amerikat. Allt är väldigt billigt och kul att handla. märkliga saker som ögondroppar som man köper för att dölja att man varit ute och festat en hel natt, som får en att se klar ut i blicken och lite mer vaken. Sen är det såklart beef jerky som är fantastiskt gott.

Sitter nu på hotellet/Hostlet som ligger i centrala delen av Chicago. Älskar att "tunnelbanan" går i luften här.
Frukosten var tråkig dock, saknar mitt starka kaffe hemma, min äggfrukost och rejäl mat, här är det mest muffins, toasts och socker..

kram /Jakob


Kommentarer
Postat av: muminmamman

kul att du skriver så flitigt.Du känns nära o vi kan nästan höra din röst o se dina nyfikna ögon/kram från päronen

2010-01-14 @ 06:34:53
Postat av: Lisa

Socker, ja, amrisarna tror totalt att socker är en "flavor"...

IHOP har mycket ägg i sina frukostar.

Och Windy, det är faktiskt inte en referens till blåsten, haha, det är rätt kul. Nånstans för ett tag sedan, 30-talet kanske? så skulle det tas ett beslut angående något i staden, men ingenting hände, för alla politikerna bara snackade och snackade, till slut hade de snackat bort hela förhandlingarna, och journalisterna gav staden öknamnet Windy för de long-winded förhandlingarna... :)

Chicago är för övrigt ett ord på lokalt Native Amerikanska, det är en sorts lök. Chicagolöken var det gott om på flodstränderna.

2010-01-14 @ 13:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback