Avatar, Rootbeer och the Arch

Hi there How are you`?

Im fine how are you?

Det fascinerar mig att alla inleder sina meningar med det här i amerikat, även om det är en kassörska på bion.
Ganska avslappnad hälsnigsfras, liksom de flesta hälsningsfraser i världen betyder den ganska lite.
Men det gör mig ganska glad att någon jag aldrig träffat frågar hur jag mår.
Blir dock lite anarkistiskt sugen på att säga -"jag mår skit, jag vill bara dö". Inte för att jag känner så men hade varit lite spännande att säga det.

Igår var jag uppe i "The arch" byggnaden byggdes på mitten av 60-talet och är "the gate to the west". En helt magnifik byggdnad designad av finsk amerikanska
Eero Saarinen

Senare på dagen bar det av emot en frisörsalong lite utanför citykärnan där jag blev klippt av en otroligt bitter och morbid homosexuell man med döda tatuerade barn på armarna, charmigt.

Och äntligen hände det, jag fick se Avatar 3d, jag såg den i stadsdelen "the loop". Innan bion var vi  på ett cafe och fabrik precis vägg i vägg som tillverkade läsken "rootbeer" Man fick läsken serverad i isade glas. Smakade ungefär som colgate tandkräm med Coca-cola, gott konstigt nog. Men framförallt roligt att se läsktillverkningen.

Biografen "the tivoli" är en fantastiskt vacker gammal restaurerad bio från 50-talet men med omgjord bra teknik.
Tror inte jag haft en sådan bioupplevelse sen  jag och pappa såg på
jurassic park 1 på röda kvarn i Visby. Fantastiskt vacker film.

kvällen slutade med att baka riktigt klassisk amerikansk äppelpaj hemma hos Andria. Det är verkligen värdefullt att få bo hos inhemska människor och få mer direkt kontakt med människorna här. Jo jag vet att det lät som att jag pratar om en afrikansk stam nu, tror ni förstår vad jag menar.

Kram /Jakob






Kommentarer
Postat av: Daniel

Du ser verkligen förskräckt ut på bilden :-).

2010-01-10 @ 17:06:06
Postat av: Towe

vad fint att se lite bilder på dig. jag vill ha mer. på dig och på morgan och hela afrikanska stammen!

2010-01-10 @ 21:50:57
Postat av: Kalle Benkeps

Gott att du skriver!



Imorgon blir det Avatar 3D för mig med. Kram lillebror.

2010-01-10 @ 23:45:45
Postat av: Håkan

Rootbeer är ju hu gott som helst... jag tycker den smakar Jenka.



De döda barnen är ju hur morbida som helst och hysteriskt roliga. Kika upp boken The Gashlycrumb Tinies av Edward Gorey. Det var "Alla barnen" långt innan det blev poppis på 90-talet.

2010-03-03 @ 15:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback