Två sidor


Det finns ett ordspråk som lyder "Hat och kärlek är sidor av samma mynt".


En kvinna slår en man, en man slår en kvinna.

Som dem älskar.

Man spottar, fräser och kramar om.


Den du lever med får ta de elakaste ord i tröttheten efter jobb. När livsfrustrationen tränger på så står den du älskar redo som en magnet för elakheter.

Man kan väl egentligen bara bli riktigt arg på någon som berör en eller som är en riktigt nära.


 Jag tycker att det är otroligt fascinerande hur två så otroligt skilda men starka känslor kan höra ihop. Det är dramatiskt och härligt på samma sätt.

Lite mer sydländskt och exotiskt.


 

Jag skrev därför ett ministycke om detta.



Jag tänker smyga efter dig i parken.

Slå i dig ett brinnande kärleksbudskap med mina mjuka händer.


 När du sovit sött om natten är jag hästhuvudet i din säng.

Jag kommer blöda på dig hela vägen till ditt jobb tills du börjar gråta och utbrister "JAG ÄLSKAR DIG".


Jag är det vassa popcornet i din hals när du är på biodeijt.

Men jag är också handen som klappar dig på ryggen.


 Jag vet var din brevlåda bor. Den är sprängfylld av kärleksbrev.


 Jag vet var din mamma bor. Och hon vet var jag bor- vi är bästa vänner nu.


 För att lyfta dig upp var jag tvungen att kasta dig på asfalt, du minns?


 Du kan vara min värsta fiende eller min prins

/Jaken


Kommentarer
Postat av: Jocke

Suttit och läst en del på din blogg och blir varm, glad och på nåt sätt överväldigad av mina intryck. Hur? Varför? Vem? Jockis funderar vidare, kanske med din hjälp...



2009-03-31 @ 19:13:51
Postat av: Anonym

Gillar din blogg, otroligt välskrivna och tankeväckande inlägg, men har tänkt på en sak som gör lite ont varje gång jag ser det: Ditt användande av de/dem.



Kolla på denna guide, bra grejer:



De och dem



De och dem

Personliga pronomen finns i subjektsform och objektsform. Exempel:



subjektsform

de

vi



objektsform

dem

oss



Om du tvekar mellan de och dem kan du ersätta de med vi och dem med oss. Då hör du oftast vad som låter bra och kan på så sätt välja rätt. Exempel:



– För de/dem som vill åka med avgår bussen om en timme.



(Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du att oss låter bäst och då är det alltså objektsformen dem som gäller.)

2009-04-15 @ 09:59:51
Postat av: Kenta

Fint du skrev :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback